Jeuj! We zijn in India-Ahmedabad! - Reisverslag uit Ahmedabad, India van Celine Castel - WaarBenJij.nu Jeuj! We zijn in India-Ahmedabad! - Reisverslag uit Ahmedabad, India van Celine Castel - WaarBenJij.nu

Jeuj! We zijn in India-Ahmedabad!

Blijf op de hoogte en volg Celine

20 September 2012 | India, Ahmedabad

Hier gelukkig een verslag vanuit Ahmedabad en niet vanuit Breda!
Het scheelde niet veel of ik had echt thuis moeten blijven!

Maandagochtend heb ik contact gezocht met het visumbureau om te vragen hoe het nou met mijn visum zat. Na lang wachten op antwoord kreeg ik om half 12 te horen dat mijn visumaanvraag is afgewezen en zij eerst met mij een interview willen bij de Indiase Ambassade in Den Haag. En die interview kon alleen maar gegeven worden tussen 11.00 en 12.00. Dus ik zou nooit op tijd kunnen komen. Lenneart van het Visumbureau kon me melden dat ik maar beter mijn ticket om kan boeken om later te vertrekken. Of nu snel de Den Haag rijden en proberen om toch alsnog een interview te krijgen. Maar hij achtte de kans vrij klein dat het zou lukken

Zwaar gestrest en woest ben ik naar Den Haag gegaan. Komen ze er nu pas mee dat ze een interview willen?! Wat een onzin om mij niet te laten gaan!
Bij de ambassade kwamen we gelukkig binnen en heb ik de situatie rustig uitgelegd. Ze zouden kijken of de baas straks tijd voor me zou hebben, want die was nu aan het lunchen.
Na een paar uur wachten had de baas tijd voor mij. Nou en daar kwam we toch een kruisverhoor. NOT! Er werd gevraagd welk werk ik deed en of ik niet naar een psychologische conferentie zou gaan of daar niet zou gaan werken. Toen ik uitlegde dat ik daar naar toe wil voor vakantie en ik hard gewerkt had en niet zit te wachten op een psychologische conferentie, kreeg alsnog mijn visum.

Euforisch en op van de stress heb ik nog netjes mijn vlucht kunnen halen!

De reis naar India is soepel verlopen. Aangekomen op Mumbai hebben gelijk een ticket geboekt naar Ahmedabad. Onze backpacks moeten wel een paar keer door de controle en we moesten een paar keer onze paspoorten laten zien. Ik vond het prima heb ik niks voor niks zoveel moeite gedaan voor mijn visum. Nu mogen ze het zien ook!

In Ahmedabad aangekomen konden we verblijven in de prachtige villa van de Indiase buurvrouw van Marijn Gayatri. In de villa verblijven ook haar schoonzus, neefje van 15 maanden ,neef en bediende en niet te vergeten haar Nederlandse man.

De neef van Gayatri is net uitgehuwelijkd. Ze hebben net een leuk vrouwtje voor hem gevonden. Aan dit uithuwelijken gaat er veel vooraf. Ze laten een astrologe komen om te kijken om hun horoscopen goed bij elkaar passen. Ook wordt er gekeken naar handen en voeten. Wanneer je tweede teen groter is dan je grote teen, is het een dominante vrouw, etc. En nog meer onderzoek.

Gelukkig is de familie vrij liberaal en heeft een neef en de vrouwelijke kandidaat elkaar een kwartiertje gesproken. Bij families waar het allemaal wat strenger aan toe gaat spreken ze elkaar niet en zien ze elkaar voor het eerst op het dag van het huwelijk

We hebben lekker gegeten en s' avonds zijn naar het winkelcentrum om boodschappen te doen, want het Ganesh festival begint morgen!
Ganesh is de god van geluk en ziet eruit als een olifant. Mensen brengen dan offers naar het beeld en er wordt gezongen en gegeten. Na een paar dagen brengen de mannen het beeld Ganesh naar de rivier en wordt hij daar ingegooid. Dit zou dan veel geluk brengen.

De volgende dag zijn we naar de markt geweest van Ahmedabad. En daar werden toch bekeken. Sommige bleven ook gewoon even staan om je te bewonderen. Erg grappig dit!
Maar andersom bekijk ik de vrouwen in hun prachtige Sari's.

Vervolgens hebben we geshopt voor het feest. We waren uitgenodigd om naar bij de tempeldansguru van Gayatri te gaan om het Ganesh feest te vieren. (Gayatri doet een studie tempel dans). Om niet te westers te zijn, hebben we een Indiase tunieken, sjaaltje en armbanden gekocht. Van Gayatri kregen we nog een mooie stip op ons voorhoofd. Klaar om te gaan!
Daar aangekomen zagen we heel veel slippers voor de deur. Mensen lopen binnen altijd op blote voeten. In de huiskamer zat het vol mensen die voor het beeld van Ganesh in kleermakerszit op de grond zaten en zaten te zingen of te luisteren. Er waren trommels en een soort piano accordeon. Er was iemand die een regel voorzong. De anderen Herhaalde dan de regel. Op de stoelen zaten de grootouders. We werden verwelkomd met Chai (kruidenthee met melk) en iets zoets.
Na een uur geluisterd te hebben konden we naar beneden om te eten.
Er bijzondere avond om dit feest bij de locals mee te maken.

Vandaag wilde naar de Ashram van Ghandi bezichtigen. Ghandi komt uit Ahmedabad en heeft daar ook een Ashram opgericht. Maar helaas rijden er geen rickshaws (tuktuks of taxi). India is dicht vandaag vanwege een staking. Er werd afgeraden om naar de stad te gaan. Dus dan maar in de villa blijven. Gayatri heeft ons een beetje Bollywood dans geleerd, samen met Pimkie haar schoonzus. Erg leuk om de dames in hun Sari te zien dansen met hun handen en hoofd.
Uiteraard hebben wij ook een filmpje laten zien van ons dans en heb ik een demonstratie Yoga gegeven. Want Yoga dat kende ze niet echt. Wel typisch terwijl India het land van de Yoga is. Maar goed, Pimkie is om en wil nu misschien ook op Yoga.

Straks ga ik even naar de markt hier in de buurt en daarna gaan we naar een Bollywood film! Ben erg benieuwd!


  • 20 September 2012 - 18:06

    Pap Em Mam:

    Dank je voor het leuke verslag. Wat fijn om wat Indiase gebruiken te leren kennen en en ceremonie meeste maken. Hoe staat met jouw tenen? Een beetje lang af ertoe, vooral als je vader er bij is. Veel succes met je verdere reis en we zijn benieuwd naar verdere ontwikkelingen.
    Kusje

  • 20 September 2012 - 21:22

    Cees En Corry:

    Hoi Celine,

    Dat zal weer een avontuur worden!
    Leuk om je te volgen en over je belevenissen te lezen.
    Wij wensen je een goede reis en veel plezier.
    grt.Ceco

  • 24 September 2012 - 11:27

    Marjenne:

    Heej Celine,

    Erg leuk om je verslag te lezen, volgens mij ben je lekker aan het genieten! Gaaf dat je bij de locals zit! Als je terug bent willen we natuurlijk wel een bollywood-dans-demonstratie, uiteraard in je indiaase outfit :-)

    Xxx Marjenne

  • 24 September 2012 - 13:00

    Petra:

    Wat een spannend begin van jouw India-avontuur zeg! Geniet ervan en wat leuk om je te kunnen volgen:-) .....

    Groetjes Petra

  • 24 September 2012 - 13:09

    Annemarie:

    Tjiezus, wat een dikke stress whaaa! Echt super dat het goed is gekomen, en dat je rustig bent gebleven. En wat gaaf, zo'n feest met locals, heel leuk!! Enjoy!

    Xx

  • 24 September 2012 - 15:38

    Nicoline:

    hey meis, wat een stress en wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! bijzondere namen hebben ze daar pimkie:) heel erg leuk om je verslag te lezen ben benieuwd naar je foto s en filmpjes!! X

  • 27 September 2012 - 09:14

    Sanne:

    Wow wat een stress, maar vooral wat een gezeur! Zo te lezen ben je nu al keihard aan het genieten. Leuk dat je echt midden tussen de mensen zit, zo leer je de cultuur echt kennen! Grappig om te lezen dat ik volgens de Indiers een dominante vrouw ben..(mijn tweede teen is groter! haha) Nou meid geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 43570

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Mongolie en China, Filipijnen en Japan trip

16 September 2012 - 31 December 2012

Trip Noord- India

Landen bezocht: