Treinreis Jaisalmer- Delhi. Nu in IXL oftewel Leh! - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Celine Castel - WaarBenJij.nu Treinreis Jaisalmer- Delhi. Nu in IXL oftewel Leh! - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Celine Castel - WaarBenJij.nu

Treinreis Jaisalmer- Delhi. Nu in IXL oftewel Leh!

Blijf op de hoogte en volg Celine

03 Oktober 2012 | India, Jaisalmer

Na een paar fantastische dagen te hebben in Jaisalmer, is het tijd om verder te trekken richting Leh. Met de nachttrein vertrek ik naar Delhi. Na een half uur zoeken naar mijn plek, neem ik afscheid van Marijn. Marijn zal nog wat langer in Jaisalmer blijven en wij ontmoeten elkaar weer in Goa.

In trein zit ik naast een gezellig Indiase gezinnetje die ook op vakantie zijn geweest in Jaisalmer. Het is een gezin uit een hoge kasten. Vader is psychiater en de twee kinderen zitten op goede scholen. Hun zoon is rond de 20 jaar denk ik en wil alles van mij weten en hoe het in Nederland er allemaal aan toe gaat. Hij vraagt of we ook worden uitgehuwelijkd. Ik leg uit dat je in Nederland niet perse hoeft te trouwen.Hij vertelt dat hij ook al verkering heeft gehad met een meisje. Maar dat mogen zijn ouders niet weten. Ik vraag of hij, wanneer hij een meisje leuk vind hij zijn ouders kan vragen of hij ermee mag trouwen. Hij geeft aan dat dit gebruikelijk is en niet beleefd is naar je ouders om te doen. Ook vraagt hij of ik drink en rook en vertelt dat hij dit ook stiekem doet. Echt een heel grappig gesprek! Daarnaast vertelt hij alles over India. Ondertussen kreeg ik van zijn moeder drinken en koekjes.

Helaas moeten ze er al eerder uit en ik zit alleen in de trein met allemaal Indiase mannetjes. Ik slaap op mijn backpak en vond het best wel spannend om als enige Westerse vrouw tussen het Indiase volk te zitten. In de ochtend kreeg ik van een mannetje wat op het bed naast mij sliep Whiskey aangeboden. Echt heel grappig. Maar helaas vond ik het toch een beetje vroeg om 8.00 aan de whiskey te gaan.
Op de stations zie je veel armoede. Mensen slapen daar gewoon op straat.

Eindeliljk aangekomen in Delhi moest ik de weg naar mijn hotel vinden. Op fiets rickshaw heb ik kennis gemaakt met het bizarre verkeer van Delhi! Wat er over Delhi gezegd wordt is waar! Wat een gekkenhuis! Het mannejte wat mij transporteerde was denk ik maar 15 jaar! Onderweg heeft hij zeker wel drie keer iemand aangereden! De eerste keer reed hij over iemand zijn voeten heen. Degene lag op straat, maar staat dan ook weer op. Het mannetje zegt een paar sorry tegen hem en het is goed, rijdt weer door. Als of er niks aan de hand is en dit de noormaalste zaak van de wereld is om aangereden te worden. In Nederland kijk je hoe het met iemand zijn voet is en ga je eventueel mee naar de dokter. Maar hier is het geen probleem lijkt wel!
De tweede keer ging het minder gemoedelijk aan toe. Hier begonnen ze naar elkaar te schelden en werden er een paar tikken uitgedeeld. Maar dan komt er weer iemand anders die ze even uit elkaar haald en de fietstocht kan weer verder!
Alles rijdt, loopt, kruipt op straat. Mannetjes met loopwagen, rickshaws, auto's, mensen zonder benen steken kruipen tussen de menigte en af en toe kom je weer een heilige koe tegen. Het is in India geen probleem. Everthing is possible in India!

Verblijf een nachtje in het hotel. De volgende dag werd ik met de taxi naar het vliegveld gebracht. Uiteraard naar het verkeerde vliegveld. Maar gelukkig ging er voor een prikprijsje een bus die me naar de juiste plek zou brengen. Was wel even stressen, want wat als ik niet op tijd ben. Maar gelukkig was ik het wel.
Aangekomen in Leh heb ik naar een hostel gezocht. Je merkt erg goed dat het nu laagseizoen is in Leh. er zijn maar weinig toeristen. ik ben ook de enige in het hostel. Maar omdat het laagseizoen is, kan ik mijn kamer voor de helft van de prijs krijgen.
Wat betreft de hoogteziekte heb ik weinig klachten. Je merkt wel dat de lcuht anders is en ik ben sneller buiten adem.
Na een paar uur gerust te hebben ben ik ik rond gaan kijken in het stadje. En wat is het hier mooi!
De mensen zijn heel anders dan op andere plekken van India. Veel meer ingetogen. Het zijn eigenlijk Tibetanen en dit kun je rond merken.

In de avond heb ik geinformeerd voor een trekking bij de eigenaar van het hostel. Ik word uitgenodigd om in zijn huis te zitten en krijg een lekker kop thee. Hij verteld over trekking. Hij zegt alleen dat ik nog de enige ben en niet zoveel toeristen zijn. Hij zou een brief ophangen m zou mensen te trekken. Ondertussen krijg ik heerlijk eten van zijn vrouw en kijk ik naar de Indiase tv. De man vertelt me alles over de cultuur van Ladakh. Hij verteld dat ze een eigen taal hebben en de meeste boedisten zijn. Dat dit eigenlijk een eigen staat is. Hij voelt zich op de eerste Ladakhaans en dan pas Indiaas. Dat Leh het hoogste stadje is van de wereld! Hij moet ook lachen dat Nederland onder het zee niveau ligt.

Voor de rest is het overdag warm. Ik ben aardig verbrand in mijn gezicht. Maar ik de avond is het erg koud! Mutsen, handschoenen en jas is niet overbodig. Gelukkig heb ik een warme sjaal gekocht. In de winkeltje zijn er zoveel mooie dingen. Ben nu al aan het bedenken hoe ik het allemaal mee ga nemen!
Voor de rest ish et hier erg rustig. Dit is wel erg jamme, vooral las je aleen rust. Desondanks krijg ik wel genoeg aanspraak. Vooral de locaals zijn echt erg lief!
Morgen mensen proberen te ronselen voor een trekking!

  • 03 Oktober 2012 - 18:56

    Jos Lammers:

    Hé Celine,
    Ik ben vandaag pas ingehaakt op je reisverslag. Met pensioen hè maar nog steeds te weinig tijd.
    Je geeft een mooi sfeerverslag van je indiaas avontuur daar. Ik lees met extra aandacht omdat ik daar ook eigenlijk zou zijn geweest als die stomme knie van mij niet in de weg had gezeten. Ik ben trouwens al weer aardig aan het lopen zonder stokken en wie weet ben ik volgend jaar weer zo mobiel dat ik naar het huwelijk van Chandu kan.

    Ik begrijp dat je niet genoeg geduld had om in Jaisalmer te blijven zoals Marijn. Jij wilt méér van India zien en Marijn is helemaal in de wolken van haar verblijf daar. Breng je haar wèl weer mee terug straks!

    Pas je ook goed op jezelf !

    Veel plezier verder daar en ik blijf je volgen.
    Jullie moeten samen ná India hier in Zaltbommel je verhaal maar bij ons komen doen als je dat leuk vindt. Combineren we dan met een maaltijd en een bezoekje aan de villa van Martijn en Gayatri in Zaltbommel.

    Groetjes, ook van Maria,

    Jos Lammers



  • 03 Oktober 2012 - 19:34

    Mam En Pap:

    Lieve Celine,

    Wat fijn om van je te horen; We vonden het ook spannend hoor ! Gelukkig is alles goed gegaan in Delhi ! Wat een leuk verslag van jouw avonturen. Jammer dat het zo rustig is in Leh maar zo heb je meer de gelegenheid om kontakt met de locals te hebben, leuke mensen zo te lezen....

    We zitten nu bij Genevieve en Noel. We gaan morgenochtend weer weg. Als we thuis zijn, zullen we war uitgebreider schrijven.

    Hou je taai en geniet nog van alles en we hopen dat je nog een mooie wandeling in de bergen kan maken. Het is ook fijn dat je geen last van de hoogteziekte hebt.

    Kus van Genevieve en van ons ook natuurlijk.
    Mam en pap

  • 03 Oktober 2012 - 21:58

    Tante Nel:

    Lieve Celine
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen op je reis door India.
    Dapper om alleen verder te gaan, maar dat gaat ook prima lees ik.
    Goede reis verder en ben benieuwd naar je volgende reisverslag.
    Groetjes Nel

  • 03 Oktober 2012 - 22:05

    Nicoline:

    Hey meis!! Echt super leuk om je reisverhalen te lezen! Succes met het zoeken naar trekking heel benieuwd hoe dat is. Geniet ervan!! Heel veel liefs nicoline en marcel

  • 07 Oktober 2012 - 19:19

    Marina:

    travelmate!
    wat leuk om te lezen!! leuk verslag! ben blij dat het goed is gegaan in delhi, goed hotel ook gevonden? ik ben heel benieuwd naar meer verhalen van je straks! nog 2 daagjes en dan zien we elkaar!!xx

  • 10 Oktober 2012 - 13:44

    Annemarie:

    Wat leuk geschreven weer, lig regelmatig in een deuk :-). Stoer van je hoor dat je alleen naar Delhi bent gegaan en dan die whiskey die je kreeg aangeboden 's ochtends, geweldig! Hoop dat je uiteindelijk nog trekking-mates hebt gevonden! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 43576

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Mongolie en China, Filipijnen en Japan trip

16 September 2012 - 31 December 2012

Trip Noord- India

Landen bezocht: