Laatste dagen Goa en Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Celine Castel - WaarBenJij.nu Laatste dagen Goa en Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Celine Castel - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Goa en Mumbai

Blijf op de hoogte en volg Celine

14 Oktober 2012 | India, Bombay

Vandaag laatste dag! We hebben net te horen gekregen dat onze vlucht vertraging heeft. Nu vertrekken we 4.30 ipv. 2.30. Dat is mooi, want zo kunnen we nog van het leuke Mumbai genieten en nog even een drankje doen in een leuk kroegje. Want die zijn hier zat!
We zijn vanochtend aangekomen met de nachtbus en zijn flink afgezet door de taxichauffeur. Je merkt wanneer je heel de nacht in een busstoel moet slapen je daarna minder alert bent.
Maar goed, gelukkig hebben een goedkoop hotel om daar even op te frissen en onze backpacks te stallen. Vervolgens een beetje in de buurt rondgekeken. Ons hotel ligt aan de kust. je ziet allemaal leuke bootjes voorbijkomen. Je merkt dat Mumbai een moderne stad is. Je ziet vrouwen in Westerse kleding rondlopen en aan het bier! Weinig vrouwen met Sari gezien.
Na wat geshopt te hebben, kwamen we een leuk cinemaatje tegen en hebben we de Bollywoodfilm Aiyya gezien. Wat een geweldig film! Was een beetje Amelie (franse cult film) - achtig. Een leuk liefdesverhaal, waar lekker overdreven gedanst wordt en de vrouw lief, verlegen en ontdeugend lacht! De mannelijke hoofdrolspeler iets te gespierd en geolied is! Ook leuk om de reacties van de mensen in de zaal te horen! Er wordt hard gelachen en opmerkingen gemaakt en af en toe geklapt. Ondanks dat we er geen hol van verstonden was de film wel goed te volgen.

Voordat we in het leuke Mumbai terecht zijn gekomen, waren we eerst in schitterende Goa! De reis van Leh naar Goa is goed verlopen en ik heb Marijn weer gevonden op het vliegveld van Goa.We besluiten om naar het oude gedeelte van Goa te gaan. In Goa vind je veel Portugese invloeden terug. Goa is een tijdje in handen geweest van de Portugezen. Goa is voor een groot gedeelte Katholiek. Wel bijzonder om al die verschillende geloofsovertuigingen en de invloeden ervan in India mee te maken. Van het Boedistische Leh, zit je op eens in het Katholieke Goa. Je ziet overal kitscherige kerken en Jesus is ook overal. De mensen hebben ook Katholieke namen, zoals John, etc. Natuurlijk zijn er ook wat Hindu's en Moslims. In de taxi's kun je aan de binnenspiegel zien of je bij een Hindu, Moslim, Boedist of Christen in de auto zit.

We zijn maar 1 nachtje in het oude gedeelte gebleven. We lazen in de Lonely Planet dat we ls vrouw zijnde niet echt in een goede buurt zaten en er veel vieze mannetjes zitten. Het stadje beviel ons ook niet zo goed. Daarom hebben we besloten om naar Palolem Beach te gaan te zuiden van Goa. Voor een leuk prijsje bracht de Christelijke taxichauffeur ons naar het Zuiden. Onderweg hebben we de chauffeur nog verwend met een muffin en koekjes. Het was toch nog anderhalf uur rijden en enthousiasit vertelde hij over Goa. Ondertussen zagen we veel palmbomen, rijstenvelden en natuurlijk koeien! Zelfs op het strand heb je kuddes koeien liggen!

Bij Palolem Beach aangekomen hebben we een leuk hotel kunnen vinden flink onderhandeld over de prijzen. Dat af dingen is zo leuk om te doen.
We zijn 3 dagen daar gebleven en hebben alleen in de ochtend wat Yoga gedaan, op het strand gehangen en heerlijk gegeten! In de middag zwem je tussen de vissen en krabben en in de avond heb je deze vrolijke zeevrienden op je bord! Echt het eten was echt verrukelijk! Gevulde krab, een gegrild visje, viscurry, lekkere toetjes, cocktailtje her en der. Ik ben denk ik wel wat kilootjes aangekomen. Het weer was warm en vochtig, hierdoor soms moeilijk vol te houden op het strand.

In ochtend kregen we les van onze Yogaleraar Krishna! Wat een dude is dat! Wanneer ik vertelde dat ik uit Nederland kwam, was het gelijk Amsterdam party!. In zijn keuken stond een grote fles Whiskey! En tijdens de les moet hij alleen maar lachen om zijn eigen grapjes. Echt een weirdo! maar wel grappig. Hij gaf ook kookles en na het koken is het volgens het tijd voor bier. Dus ik zeg dat dit niet echt bij Yogi's hoort. Maar volgens hem heb je Yoga time en Partytime. De volgende ochtend maakt hij zijn tong en neus en weet ik allemaal schoon en dan is het allemaal weer goed. Ben wel met hem eens dat een drankje ook wel een ontspannende effect heeft en je in een ander bewustzijn verkeer ;)

De laatste dag in Goa geshopt. Leuke boodschappentassen, thee en een ring met edelsteen, zodat mijn keelchakra zich meer opent. marijn heeft weer een andere steen voor een andere chakra. Met geopende charkra's en al zijn we weer de taxi ingestapt om naar Margoa te gaan om op de nachtbus te stappen. Onderweg was er een ongeluk gebeurt. Hierdoor stonden we in de file en waren wat vertraagd. Echt op het nippertje hebben we onze bus gehaald naar Mumbai! Wat hadden we toch een buikpijn! Maar gelukkig is het toch goed gekomen!

Nu nog mijn laatste spulletjes inpakken en nog even in de kroeg hangen in Mumbai!!!!! Daarna helaas naar huis :(.
Wat had ik graag langer willen blijven. India is echt een fantastisch land met zoveel verschillende landschappen, culturen. Ik heb echt genote, heb veel meegemaakt en gezien en ben zeker van plan om nog een keer terug te gaan!

• 18 Oktober 2012 - 16:11

Ce&Co:

Hoi Céline,
    Bedankt voor je leuke reisverslagen!Wij hebben er van genoten en vonden het leuk om ons ook een beetje in te kunnen leven bij jou avonturen,van de afgelopen weken.
    Van broertje Piet hoorde ik dat je alweer een paar dagen thuis bent.
    Best lastig zeker om het Ned.gevoel weer op te pakken!
    Volgende week weet je al niet anders meer,maar de herinneringen zullen altijd blijven!!
    We zien of horen elkaar weer hier of daar.
    Groetjes, Cees& Corry