Persconferentie, Party en Mongoolse Fashion - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Celine Castel - WaarBenJij.nu Persconferentie, Party en Mongoolse Fashion - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Celine Castel - WaarBenJij.nu

Persconferentie, Party en Mongoolse Fashion

Door: Celine Castel

Blijf op de hoogte en volg Celine

05 Maart 2014 | Mongolië, Ulaanbaatar

Deze week zit ik al over de helft van mijn avontuur als wannabe journalist in Mongolie. Ik moet zeggen dat ik nu pas een beetje gewend ben aan het het Mongoolse leven. Ik ken mijn omgeving beter, ben ik gewend aan de taal, het eten, de koud en aan de omgang met de Mongolen.

Ik besef me nu pas dat het de afgelopen weken toch best wel bikkelen is geweest. Maar het is echt heel bijzonder is om dit allemaal mee te maken.
Doordat je bij een Mongools gezin verblijft en tussen de Mongolen werkt, krijg je een goed beeld hoe de mensen leven. Het leuke van mijn project bij de televisie is, dat je op heel veel verschillende plekken komt, waar je als toerist niet zo snel zal komen. Zoals een persconferentie van een ster, de Mongoolse kunstacademie en uitnodigingen voor feestjes. En dat was nou precies wat ik wilde, zoveel mogelijk meekrijgen van het Mongoolse leven. Wie zijn zij? Waar verschillen we in en wat zijn de overeenkomsten in interesses, gewoonten en omgang?

Afgelopen vrijdag kwam er een grote Duitser R&B ster NANA uit de jaren 90 naar Ulaanbaatar om zaterdag een concert te geven. Op vrijdag was er een persconferentie en daarna kreeg NANA de highlights van de stad te zien. En ik mocht mee!
Tijdens de persconferentie mocht ik mijn fototoestel gebruiken, dus heb ik dat dan maar ook gedaan! Als een paparazzi ben ik te keer gegaan met het maken van foto's van deze ster die ik helemaal niet ken. Maar goed je bent wannabe journalist of niet. Dus dan moet je je wel zo gedragen natuurlijk!
Overigens de Mongolen lachen me keihard uit dat ik NANA niet ken. Hij schijnt in de jaren '90 in veel landen beroemd te zijn. Wel raar dat een buurland als Nederland deze ster niet kent.
Na de persconferentie ben ik door de Mongoolse paparazzi op de foto genomen samen met de presentator van Royaal TV. Wie weet sta ik nu wel in de Mongoolse Prive met een of andere vette roddel. Zou wel leuk zijn. Hmmm…. ik ga denk maar morgen even naar de kiosk om wat bladen te checken.

Na de persconferentie zijn we met onze NANA ster in een sjiek restaurant gaan lunchen. NANA zat in een grote Hummer limousine en ik zat een dure auto achter de limo aan. Er was ook een auto vol met bodyguards. Tijdens de lunch zat ik helaas niet bij hem aan tafel en kreeg ik een iets ander menu dan hem, maar wel leuk om het allemaal van een afstandje mee te maken.

Vervolgens zijn we met hem naar een klooster geweest. Daar hebben duiven voor het klooster eten gegeven. Er waren heel veel duiven op het plein. Het leek wel de duiven van de dam uit Amsterdam. Alleen de duiven op de dam van Amsterdam krijgen geen eten, die worden weggejaagd of doodgeschoten. Volgens mij hebben die duiven een betekenis, maar wat dat moet ik nog even opzoeken.
In het klooster zelf was een heel groot Boedha beeld. Wel indrukwekkend om te zien. NANA moest daar even een gebedje doen en achteruit het klooster uit lopen. Je mag namelijk nooit je rug keren naar een Boedha beeld.

Einde van de dag werd ik uitgenodigd om naar NANA's Welcomeparty te gaan in een van de duurste clubs in UB. Hartstikke gaaf natuurlijk! Maar dezelfde avond was er ook een feest van de Royal Tv, dus daar gingen we eerst naar toe. Het plan was dan om halverwege de avond naar NANA zijn welkomsfeestje te gaan. Maar uiteindelijk NANA welkomfeestje niet gezien. Maar desondanks geen verkeerde avond gehad! Er werd echt goed gedraaid! Electronische muziek, R&B, Trap, Techno! Ik stond er echt van te kijken! Het is zo grappig om je collega's uit hun plaat te zien gaan op deze moderne muziek. Zo'n contrast met sommige foto's van hen op facebook, waar ze dan in traditionele kleding opstaan. In het begin van de avond was er een inval van de politie. Maar volgens mij schijnt dit heel normaal te zijn. Helaas gaan de clubs 3.00 dicht, dus was het om 3.00 ook einde feest.

Zaterdagavond was het concert van NANA. Collega's van mij waren er geweest. Het was maar een kort concert, want hij had maar iets van 4 nummers. Hij heeft heel veel nummers herhaald om tijd te vullen. Haha wat een ster! Hilarisch!

Maandag mocht ik mee voor een item van de Mongoolse kunstacademie. Studenten kregen de opdracht om kleding te ontwerpen voor verschillende presentatoren. De presentatoren van Royal Tv mogen kleding lenen om te dragen voor shows.
Op deze academie wordt de Mongoolse Fashion week gehouden. Echt supergaaf om dit zien! Als ik het wereldnieuws ga presenteren mag ik ook kleding van deze fashion academie aan!
Er zitten echt mooie kleding tussen. Moderne design met traditionele Mongoolse invloeden.

Kortom weer van alles meegemaakt deze week. Ik ben benieuwd welke avonturen er mij nog meer te wachten staat!


  • 05 Maart 2014 - 17:23

    Peter:

    Leuk, enthousiast verslag!

  • 05 Maart 2014 - 21:10

    Nel Van Kerkoven- Castel:

    Hallo Celine, leuk om je reisverslagen te lezen. Echt wel apart om dit allemaal mee te maken. We blijven je volgen. Lieve groet , Tante Nel

  • 06 Maart 2014 - 18:20

    Jos Lammers:

    Nananana! maar dat is een liedje. Nana Mouskouri? Is een vrouw, dus die is het ook niet.
    Nana Patekar, misschien? Die heeft iets met film te maken.
    Verder kennen wij hier geen Nana. Dus laat ze maat lekker kletsen daar.
    Geen Nana bekend hier.
    groet,
    Jos Lammers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 43549

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Mongolie en China, Filipijnen en Japan trip

16 September 2012 - 31 December 2012

Trip Noord- India

Landen bezocht: